Post by 🐺wolvenberg🐺 on Feb 7, 2022 22:27:21 GMT 1
Feb 7, 2022 21:54:59 GMT 1 @*deleted on request of the author* said:
Iedereen weet dat het geld op is in Luik anders zou men ook geen Joachim Van Damme halen of een Mbaye Leye en nu Luka Elsner hebben aangesteld als T1. Lierse is geen middenmoter het bestaat niet meer. En dat Genk blijkbaar minder budget heeft volgens de cijfers die ik gezien heb zitten ze iets lager als Antwerp, schrok daar zelf ook van eerlijk gezegd. En ja Gent in 2015 was een buitenbeentje sportief wordt dat ook bevestigd na de titel niets meer op een goede Europese campagne na en dus terug naar hoe het altijd is geweest in Gent, ze doen mee maar prijzen pakken doen ze niet.
Nu ja daar ging de discussie ook niet over het was een fout van je die ik even rechtzette, niet meer niet minder.
Wat de BeNeliga betreft als het er zou komen in 2025 is er een goede kans dan lopen de huidige TV contracten af in de Jupiler Pro League en in de Eredivisie. Maar of dat echt betekend of die BeNeliga er komt daar geloof ik absoluut niet in. Dat heeft verschillende redenen.
Er zijn zaken waar de politiek voor nodig is om dat rond te krijgen en gezien die nu al niet weten van welk hout pijlen maken zal dit nog wel even blijven liggen en zeker niet rond zijn tegen 2025. Een andere reden is dat er nog teveel tegenstanders zijn bij clubs in zowel België als Nederland en die in de hoogste afdelingen actief zijn.
Ik weet ook niet wie ooit heeft opgeworpen dat men iets boven de 400 miljoen aan tv gelden zou kunnen verzamelen als we er een BeNeliga van maken. Degene die dat beweert gelooft in sprookjes vrees ik.
Wij Belgen hebben Nederland ook niet nodig, maar dan moet men wel is werk beginnen maken van gezonde funderingen en die zijn er niet in België.
Gemiddelde ranking voor Gent kamion werd over 5 jaar:
2de, 5de, 4de, 12de, 7de. Gemiddeld: 6de.
Gemiddelde ranking nadat Gent kamion werd over 5 jaar:
3de, 3de, 4de, 5de, 2de. Gemiddeld: 3.4de
Dus hoezo niks bereikt? Of heb je alleen iets bereikt wanneer je een titel pakt? Volgens dit idee heeft Antwerp dus evenveel gepresteerd als in de laatste Eddy Wauters jaren.
En hoe komt dat? Poen. Budget. 2 jaar voor we kamion werden zaten we nog in den Ot met compleet andere mogelijkheden en veel beperkingen.
Vergelijkbaar met Lierse? Nog niet bijna. Lierse werd een lucky kamion en omdat ze het budget niet hadden konden ze niet eens aanklampen in de subtop.
Compleet ander verhaal dan Gent. Maar bon, ofwel ben je dom ofwel ben je aan 't trollen.
Dat Standard in de shit zit mag duidelijk zijn en toch is hun budget nog steeds groter dan dit van Antwerp. Mocht pieken Paultje niet royaal bijpassen dan zat Antwerp OOK in de dieprode cijfers. En toch heeft dat bijpassen zelfs voor hem limieten, want zijn ploeg is niet duurder dan deze van gelijk welke G5-club.
Standard komt er wel uit. Te groot om omver te vallen. Het kan even duren, maar het kan ook snel gaan. Een snelle manier is bv. met een mecenas werken à la Antwerp. De trage manier is the Ghent approach volgen na 1999.
De politiek komt amper kijken bij de Beneliga. Zij gaan dat misschien helpen faciliteren, maar niet tegen kunnen houden. Wanneer de 2 bonden samen willen gaan, dan doen ze dat gewoon. Mag de politiek nog op zijn kop staan. Ze gaan het gewoon kunnen ondergaan. Net als de supporters.
2025 hoeft niet het begin van de Beneliga te zijn. Dat kan volgend seizoen ook al. Quasi alle contracten zijn opzegbaar of veranderbaar.
Wie zegt dat degene die nu betalen voor de ED en de JPL geen joint-venture kunnen opstarten en sehr snel aan nieuwe voorwaarden willen betalen voor de Beneliga?
Ook bij hun draait het om geld. En daar is nu eenmaal meer op te halen in een Beneliga.
Misschien willen ze niet mee in het verhaal stappen, maar hun huidig contract 'verkopen' aan een derde hond?
Het 'sprookje' van 450 miljoen is naar voorgeschoven door Deloitte Touche Tohmatsu.
I.t.t. tot wolfkes zuigen die niks uit hun duim en berekenen die alles nauwgezet.
Er komt meer bij kijken dan jij blijkbaar vermoed. De politiek gaat zeer zeker zijn invloed hebben in bepaalde aspecten zeker als we over een BeNeliga gaan praten.
De politiek maakt zich daar nu al belachelijk in bij Europese wedstrijden: Je mag komen kijken maar geen sjaaltje aandoen van de tegenstander in het centrum hé. Of bij onze Noorderburen waar de Belgische fans zelfs niet eens welkom waren. En dat is dan nog klein grut vergeleken met wat een BeNeliga teweeg zou brengen.
De 450 miljoen euro die Deloitte berekend heeft is een indicatie van wat zou kunnen. Gebasseerd op een legio. Op wat is men afgegaan? Wat elke club trekt op zichzelf en wat dat geeft in pieken en dalen en bij onderlinge Europese confrontaties? Een BeNeliga gaat geen effect teweegbrengen als een Conference, Europa of Champions League treffen en dat zal men bij Deloitte ook wel beseffen. In het begin kan dat nog wel even als het nieuw is maar als het nieuwe eraf is daalt dat ook terug naar een normaal gegeven. Gevolg 450 miljoen is een fabeltje waar clubs graag mee schermen en Deloitte zelf wil dat zelf ook wel ook zo zien gebeuren. Zo krijgen ze wat ze bestudeerde verkocht. Een groot probleem is dat zaken die door studie bureaus worden berekend en voorgeschoteld krijgen weinig tot geen gevolg.
Experts ter zake die dat al ondervonden. Er zijn zo nog onderzoeken geweest en zaken voorgelegd om uiteindelijk een zeer verkapte versie daarvan voorgeschoteld te krijgen gevolg daarvan dat we nu met een competieformat zitten met play offs en halveringen van punten en play off 2 en drie toestanden. Statistisch gezien wat Deloitte ook mag voorleggen als er al een format komt is het een serieus verkapte versie van wat zij voorstellen als een ideaal buisiness model. Daar hoef je zelfs niet slim voor te zijn om dat te zien aankomen.
Verder ga ik mij ook niet meer in deze discussie mengen, je mag solo slim verder. Er werd de vraag gesteld het respectvol te houden. Ik zie dat je in deze weer gefaald bent. Dan heeft het ook geen zin meer verder te gaan.
Post by Dogo The Priest 🟨 on Feb 7, 2022 22:22:10 GMT 1